woensdag 21 november 2012

Mens en samenleving: Cohousing

COHOUSING:

Centraal wonen of cohousing is een alternatieve woonvorm waarbij een groep bewoners in verschillende woningen van meerdere, gemeenschappelijke voorzieningen gebruikmaken. Dit kan bijvoorbeeld een centrale ontmoetingsruimte zijn, een washok, een werkplaats en/of een gemeenschappelijke tuin. Een woning in een centraal wonen project kan een koopwoning zijn, maar ook een huurwoning.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Centraal_wonen



Zelf zou ik toch even moeten nadenken om aan cohousing te doen. Ik ben wel een groepsmens. Ik zit al een aantal jaar in de jeugdbeweging en op kamp leef je ook 24 op 24uur samen. Ook zit ik op peda, daar breng je wel niet zoveel tijd met elkaar door maar toch is het ook een beetje cohousing.
voorbeeld van cohousing
Maar de andere zijde van de medaille is dan dat je heel wat van je privacy verliest. Je zal wel kunnen beschikken over je eigen kamer enzoverder maar even tot jezelf komen zal er niet altijd in zitten denk ik.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten