vrijdag 28 december 2012

Mens en zingeving: Wat is geluk voor mij?

GELUK...

Als persoon op de wereldbol vind ik mijn geluk in kleine dingen. Ik kan al van geluk spreken als ik mooie momenten beleef met mijn familie, als ik een goed gesprek heb met mijn vriendin, als ik zie dat mensen rondom mij zich amuseren, als ik iemand aan het lachen kan brengen, als ik zelf eens kan lachen,... Ook wanneer ik slaag in iets dat ik wilde bereiken, als ik een doel bereik dan spreek ik van geluk.

Ik vind het wel leuk om gelukspopjes bij mij te hebben. Onlangs kocht mijn mama er nog voor mij. Ik hang er dan één aan mijn sleutelbos en wrijf er eens over als ik een examen moet maken of bijvoorbeeld ook op een eerste schooldag. Het zorgt voor moed en kracht bij het uitvoeren van iets.
Het gelukspopje dankt zijn oorsprong aan de Maya's. Zij gaven deze poppetjes als cadeau aan hun dierbaren.

2 opmerkingen:

  1. Geluk is volgens mij een subjectief gegeven. Iedereen ervaart het anders, niet? De ene vind geluk in voorwerpen, de andere in ontmoetingen met mensen of nog iemand anders heeft erg veel moeite om geluk te ervaren.

    Geluk kan je volgens mij niet opzoeken of opvragen. Wel kan je er ophopen en er over na denken. Geluk kan je niet zelf maken, het is een gevoel dat je overkomt bij de juiste ervaring. Toch kan je het wel sturen.

    Voor mij is te vinden in het onvoorspelbare: ontmoetingen die je niet geplant hebt, voorwerpen die na enige tijd terug ziet, die ene minuut die je net niet had mee getelt.

    Ik vind het mooi Laura hoe je geloof in geluk je stekt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Matthijs.
      Ik vind jou manier van het ervaren van geluk ook wel mooi.

      Verwijderen