donderdag 27 december 2012

Mens en Samenleving: Mijn bril die ik opzet om naar de maatschappij te kijken...




MIJN BRIL

Mijn kijk op de maatschappij:
Wanneer ik mijn visie moet uitdrukken over de samenleving dan zou ik er 1 woord op plakken namelijk DIVERSITEIT.
Onze maatschappij is voor iedereen verschillend en bevat veel verschillende elementen. Iedereen heeft ook een ander zicht op de maatschappij, een ander beeld, een andere visie.

Ik zou 'mijn samenleving' symbolisch voorstellen als een wolk en een zon. Wanneer er iets goeds gebeurt op de wereld dan verschijnt het zonnetje zoals een geboorte, een nieuwe vriendschap, een huwelijk,... 
Gebeuren er slechte zaken dan kunnen we dit op de wereld aanschouwen als donkere wolken met bliksem, donder en dan regent het als pijpenstelen. Dit doet zich voor bij een overlijden, een oorlog, een ruzie,...

Ook hebben we de regenboog, die zorgt voor hoop bij de mensen. De regenboog zorgt voor hoop na zaken die pijn doen bij de mensen. Na een overlijden kunnen de mensen terug geluk vinden. Ze vinden steun bij elkaar. En dat zorgt ervoor dat we ons als mensen terug verbonden kunnen voelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten