donderdag 10 januari 2013

Mens en lijden: Het overlijden van mijn oma Simonne.

Het overlijden van mijn oma Simonne

Iets wat ik ook zeker wou plaatsen bij het onderdeel 'Mens en lijden' was het overlijden van mijn mémé. Het is amper 2 weken geleden dat ze stierf en het doet mij nog altijd iets. Het verlies van mijn grootmoeder is ook nog altijd iets waar ik mee moet leren omgaan. Voor mezelf kan ik ook uitmaken dat ik het nog geen plaats heb kunnen geven maar dat heeft tijd nodig.

Het is ook vooral de manier waardoor wij onze geliefde mémé verloren zijn. 
Op woensdagavond 26 december stierf mijn oma door een verkeersongeval. 
Het was een heel moeilijk afscheid voor ons, vooral omdat het zo plots kwam. 
We wilden nog zoveel tegen haar zeggen maar dit kon niet meer...
De onderstaande link gaat over het ongeval, het is een fragment uit het VTM-nieuws.



Dat ik je nooit meer kan zeggen. 
Hoeveel ik om je geef. 
Je nooit meer uit kan leggen. 
Waarom ik wenste dat je bleef. 

Want toch moet je weten. 
Dat ik je nooit meer zal vergeten.
En mijn liefde voor jou blijft altijd bestaan.
Hoe ver je ook bij mij vandaan bent gegaan.

Slaapzacht lieve Mémé, rust zacht! ♥

9 opmerkingen:

  1. Hey Laura, ik wil je via deze weg nog eens heel veel sterkte toewensen. Ik vind het heel mooi hoe je je oma beschrijft, ze zal zeker in jullie gedachten verder leven. Ik ben er voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We zullen haar missen, onze lieve mémé!
    Samen geraken we er wel door, Laura!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad Michiel, als familie staan we sterk!
      Samen zullen we de mooie herinneringen kunnen bovenhalen.

      Verwijderen
  3. heel mooi gedaan lootje , ik mis haar ook heel erg , dikke knuff , grtjes tante k

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel hoor Tante! We missen haar allemaal heel erg maar ik denk dat nu ze nu kan stralen als een ster aan de hemel :) We zullen haar zeker nooit vergeten. Ze wordt in het hart gedragen door ons allen! xx

      Verwijderen
  4. Hey Laura,

    Ik vind het echt heel mooi dat je dit op je blog plaatst.
    Jouw oma zal altijd een deel van je leven blijven en zolang je aan haar denkt, zal zij jou steunen.
    In deze tijden zal je waarschijnlijk veel momenten met je familie doorgebracht hebben en uit deze momenten kan je veel steun halen.
    Het is iets wat nooit zal slijten, tot als je het kan aanvaarden.
    Lieve Laura, ik ben er voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de steun en het medeleven, Lieselot!
      Het is inderdaad iets wat tijd zal nodig hebben omdat ik mijn oma nooit zal en kan vergeten.
      Dankjewel voor alles meid!

      Verwijderen
  5. Zus,
    Ik vind dit heel mooi dat je onze mémé op je blog plaatst. Ik weet dat ze heel fier op jou was en nog altijd fier is op jou. We weten natuurlijk nu niet waar ze is of ze ons ziet. Maar naar mijn mening is ze voor altijd bij ons, in ons hart, in onze gedachten, in onze herinneringen,... We komen er samen door en we moeten verder gaan met ons leven, maar we mogen zeker ook eens stil staan bij ons verlies. We moeten haar kunnen fier maken met hetgene we al bereikt hebben en nog zullen bereiken. Lieve groetjes je zus Lisa

    BeantwoordenVerwijderen