maandag 7 januari 2013

Mens en zingeving: Wie is God?


Wie is God?

bron: http://www.hartenziel.nl/deelnemers/goodoldjoe/dagboek

Voor mij is Hij de voorbijganger
heel even maar
een woord
een bloem groeiend tussen stenen

Voor mij is Hij
 Een hand
die mij aanraakt
en teder streelt
waarvan ik de liefde en de warmte voel

Voor mij is Hij
 Voetstappen
terwijl hij mij draagt
in moeilijke tijden

Voor mij is Hij
 Dat ene lichtpuntje
dat kaarsje
wat niet doven wil
in stilte de vlam
doet Hij mij mijn handen vouwen

Voor mij is Hij
 Het gebaar
het teken
van kom bij mij
ik begrijp je
je bent goed
zoals je bent
mijn hart teder strelend

Voor mij is Hij
 Degene die mij zal roepen
als ik klaar ben hier op aarde
ik zal zonder omweg
naar hem toevliegen
zijn armen zullen wijd uitstaan
en hij zal mij ontvangen in Zijn huis

Zijn huis
de hemel
geen pijn
geen verdriet
alleen maar Vrede
dat is Hij

God is zijn naam

Ik vond dit een mooi gedicht om te plaatsen bij mens en zingeving. Omdat er veel mensen zijn die zich afvragen wie God voor hen is en wie God eigenlijk echt is, wat hij doet voor ons. Er staan ook wel verwoordingen in waar ik God ook in zie. Die passen bij mijn beeld van God zoals: 'Voor mij is Hij de voorbijganger'.

bron gedicht: http://godsbeelden.plazilla.com/gedicht-wie-is-god

Geen opmerkingen:

Een reactie posten