zaterdag 5 januari 2013

Mens en zingeving: Religie en godsdienst

De dimensies van mijn religie

Mijn ouders hebben er vroeger voor gekozen om mij te laten dopen. Ze wilden dat ik behoorde tot het Christendom. Ik ben een Christen.
De dimensies die het belangrijkste vind bij mijn religie zijn:
- de sociale dimensie: Ik vind het leuk om met andere mensen samen te zijn. En ook om mijn ervaringen te kunnen delen met hen. Ik vind het ook belangrijk dat het geen individuele aangelegenheid is omdat je bij andere mensen ook met je vragen terecht kunt.

- De ervaringsdimensie vind ik ook van groot belang:
Deze vind ik belangrijk omdat je door je geloof of je religie met verschillende mensen een relatie kunt opbouwen. Ook kun je een relatie opbouwen met God of met andere belangrijke religieuze personen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten