donderdag 10 januari 2013

Mens en natuur: Hoe groen ben ik?

Hoe groen ben ik?


Door op bovenstaande link te drukken, kun je het artikel lezen en bepalen hoe groen je zelf bent.
Er zijn 4 mogelijkheden:
Je kunt een gelaten ontkenner zijn,
een onschuldige wachter, of eerder een geremde hoper of
misschien ben jij wel een groene doener?

Ik denk dat ik een onschuldige wachter ben. Onbewust let ik op het energieverbruik en ik wil de natuur een handje helpen. Maar soms ben ik wat teleurgesteld en neergeslagen in mijn pogingen tot... en denk ik dat het toch niet veel uithaalt. 

Zelf ben ik niet zo tevreden met de groep waar ik zelf toe behoor. Ik zou de moeite willen doen en de kracht willen hebben om een groene doener te worden.
- Het is voor mij het moeilijkst op vlak van transport. Ik doe af en toe beroep op te auto vooral om de zondag dan naar Tielt te gaan en om boodschappen te doen. Maar ik probeer zo veel mogelijk het openbaar vervoer te gebruiken.
- Het is voor mij het makkelijkst op vlak van voeding. Ik ben iemand die niet veel vlees eet. Thuis eten wij ook veel seizoensgebonden groentes en fruit. 



2 opmerkingen:

  1. Hey,

    Ik heb je artikel eens gelezen, maar ik vind het nog wat moeilijk om mij bij een specifieke groep te plaatsen.. Ik denk: groene doener: sinds we in Ieper wonen neem ik zoveel mogelijk de fiets (natuurlijk niet alleen omdat we 'groen-denken', maar ook wel wat door de hoge kosten van de brandstof, en omdat je overal veel rapper bent met de fiets in Ieper (vooral tijdens de spitsuren)). En ik ben ook geen echte 'vlees-eter', wat me ook al meer bij de groene doener doet horen.

    Groetjes! Inge Blontrock

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie, Inge!
      Nog veel plezier en geluk in jullie huis in Ieper. Geniet ervan!
      groetjes,
      Laura

      Verwijderen