dinsdag 8 januari 2013

Mens en medemens: Kinderen zien en doen na

Kinderen zien en doen na


Het bovenstaand filmpje gaat over ons gedrag maar ook over dat van de kinderen die leven in onze omgeving.
In het filmpje is duidelijk te zien dat ons gedrag een grote invloed heeft op dat van de opgroeiende individuen.

Dat zet je wel aan tot nadenken...
In onze maatschappij is het volgens mij heel belangrijk dat wij als volwassenen letten op wat wij doen.
Wij moeten tenslotte een voorbeeldfunctie verdedigen. En ik wil zeker een goed voorbeeld zijn voor mijn kleuters later en ik denk dat iedereen dat wil zijn voor zijn/haar kind.
Dus mijn boodschap naar de volwassene toe: Let op je gedrag want een kind kan het op korte tijd nabootsen.

2 opmerkingen:

  1. Helemaal waar! Zie ik ook aan mijn zus haar kindjes...met de kleinste dingen zijn ze weg...en al sneller met het negatieve dan met het positieve (soms) :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is iets wat wij niet kunnen vermijden bij kinderen en het is soms wel eens grappig om zien :)

      Verwijderen